De woekerpolis blijft een lastig onderwerp voor de verzekeraars. Toen het fenomeen aan de kaak werd gesteld, heeft het lang geduurd voordat de verzekeraars inhoudelijk wilden reageren. Onder druk van de overheid en is uiteindelijk besloten om klanten te gaan compenseren voor eventueel geleden schade. Maar wat is nu precies de schade die echt is geleden. Om dit precies te bepalen is een lastig karwei. Het zou ook wel erg raar zijn als de verzekeraars dit met een simpele druk op de knop konden bepalen. Het is al enige tijd geleden dat aan het uitzoek werk is begonnen. Maar nu komen de verzekeraars langzaam naar buiten met informatie over de specifieke inhoud van de compensatie regelingen. Iedere klant zal worden geïnformeerd over de persoonlijke tegemoetkoming. Verzekeraar de Goudse heeft vorige week bekend gemaakt dat het de houders van beleggingsverzekeringen zal informeren over de tegemoetkomingen. Dit informeren gaat echter wel in stappen. Eerst worden de klanten met beleggingsverzekeringen van het Actief Sparen op de hoogte gebracht. Daarna volgen de klanten met een Eigen Effect Plan of een Flex vermogensplan. De Goudse geeft aan dat het helaas langer heeft geduurd dan verwacht voordat de verzekeraar persoonlijke details kon verstrekken. De berekeningen waren complexer dan vooraf ingeschat. De Goudse heeft ervoor gekozen om de klanten met een beleggingspolis pas op de einde van de looptijd te compenseren en geen tussentijdse betalingen. Klanten die meer informatie willen ober de beleggingsverzekeringen kunnen terecht op de website van de verzekeraar. Daar is veel informatie te vinden over het onderwerp. Ook wordt detail informatie gegeven over de tegemoetkomingsregeling.
Jeroen W zegt
Ja, een brief ontvangen van de Goudse, bij een laag eindbedrag op de einddatum krijg ik nop! dus compensatie is zero