De Nederlanden van Nu eerste crowdsourcende verzekeraar De Nederlanden van Nu gaat opzoek naar de perfecte polis. Consumenten kunnen via internet mede bepalen hoe de producten en diensten van de nieuwe verzekeraar eruit moeten komen te zien. Daarmee is de Nederlanden van Nu de eerste crowdsourcende verzekeraar. Volgens het bedrijf betalen consumenten nog te vaak voor onnodige dekkingen en diensten. De Nederlanden van Nu wil verzekeren zonder flauwekul.
Het is voor het eerst dat een verzekeraar consumenten op deze manier uitnodigt om mee te denken over de invulling van zijn producten en dienstverlening. Via de website van de verzekeraar kunnen consumenten aangeven wat ze wel en niet belangrijk vinden. Aan de hand van die wensen bepaalt De Nederlanden van Nu hoe de perfecte polis eruit komt te zien. In juni kunnen consumenten deze verzekeringen daadwerkelijk afsluiten.
De Nederlanden van Nu wil verzekeren terugbrengen tot de essentie. Volgens het bedrijf betalen consumenten vaak voor extra’s waar ze helemaal niet op zitten te wachten. De Nederlanden van Nu schrapt niet alleen miljoenen verslindende reclamecampagnes, maar ook diensten en dekkingen die overbodig zijn. Consumenten geven aan wat zij wel en niet overbodig vinden. De verzekeraar is volledig digitaal. Alleen de Groene Kaart zal worden thuisgestuurd.
“Consumenten zitten vaak helemaal niet te wachten op overbodige diensten”, zegt directeur Arjen Dijkstra, “Maar betalen daar wel voor. Wij zeggen: weg met een dekking voor huisdieren op de autoverzekering waarbij álle verzekerden meebetalen voor die enkeling die zijn huisdier meeneemt. En weg met een oppik- en afleverservice voor de tegenpartij. De Nederlanden van Nu staat voor verzekeren zonder flauwekul.”
De Nederlanden van Nu is een dochter van verzekeraar Generali. De Nederlanden van Nu gaat voordat zij start de dialoog met de klant aan. Middels het beantwoorden van ja/nee-vragen en een open discussie op het weblog kunnen consumenten hun mening geven. De resultaten worden in juni bekendgemaakt. Vanaf dat moment kunnen consumenten de verzekeringen rechtstreeks via internet afsluiten. Ook daarna kunnen consumenten hun mening blijven geven. (Bron: Persbericht De Nederlanden van Nu)
Geef een reactie