Net nu we aan de naam De Nederlanden van Nu beginnen te wennen heeft ook verzekeraar Generali besloten om direct te gaan onder het eigen label. Volgens de verzekeraar is dit in lijn met de verzekeringsmarkt. De verzekeraar was al eerder het directe kanaal ingestapt met het label De Nederlanden van Nu. Generali had blijkbaar al langer de wens om deze twee labels te integreren. Want de consument is niet bezig met distributiekanalen maar wil een goede en passende service. De integratie van de twee labels is niet uit kosten oogpunt maar om het voor de klanten eenvoudiger te maken Het kosten voordeel is dan wel meegenomen.
De Nederlanden van Nu gaat verdwijnen
Verzekeraar Generali bevestigt dat het label de Nederlanden van Nu gaat verdwijnen. Natuurlijk is dit zonde van alle inspanningen die de verzekeraar had gedaan om het merk te laden. Een geluk is dat de marketing inspanningen voor dit label niet erg groots zijn geweest en dat de marketing kosten voor de Nederlanden van Nu beperkt zijn. Wel heeft de verzekeraar al veel ervaring kunnen opdoen met het online verzekeren.
Klanten omgezet naar Generali
Generali gefet niet aan hoeveel verzekerden een verzekering hadden lopen bij de Nederlanden van Nu. Wel geeft het aan dat alle lopende verzekeringen worden omgezet naar Generali. Het label De Nederlanden van Nu heeft wel de ontwikkeling doorgemaakt die de verzekeraar had verwacht volgens haar plannen.
Generali zal de voorkeur van haar klanten respecteren. Als deze graag een verzekering wil afsluiten via een tussenpersoon of adviseur is dat ook mogelijk. Ook deze klanten zullen door Generali worden bediend.
Geef een reactie