Verzekeraar Unive weet als geen ander de klant centraal te stellen. Dat blijkt nu Univé op 24 mei jl. opnieuw in de prijzen is gevallen. Ditmaal gaat het om de Customer Centric DNA Award 2011, waarbij de beleving van de klant centraal staat.
Deze prijs is na uitgebreid onderzoek onder 10.000 klanten door het vermaarde bureau TNS Nipo uitgereikt aan de organisatie die klantgerichtheid het best in al haar klantcontacten heeft doorgevoerd. Unive scoort binnen de categorie Insurance op maar liefst vier van de zes onderdelen het hoogst. De conclusie van het onderzoek luidt dan ook dat de klantgerichtheid juist bij Univé uitstekend is: ‘Univé zegt het niet alleen maar doet het ook; het zit in hun DNA!’.
Klantbeleving in DNA van Univé Het onderzoeksrapport noemt een paar criteria voor klantgericht werken. Idealiter biedt een organisatie haar klanten zekerheid door een consistente levering van producten, diensten en nazorg, weet zij haar klanten aangenaam te verrassen en is de klant het uitgangspunt voor het ontwerp van al haar processen. Natuurlijk is het vertrouwen van de klant niet vanzelfsprekend; het moet verdiend worden. Univé weet dat als geen ander en scoort op deze punten dus voortreffelijk, zo blijkt opnieuw.
Trots op Univé en op de klant Wopke van der Zee, manager Internet & Klantbeeld en Distributie Services, is erg enthousiast: ‘Het is natuurlijk geweldig dat we deze award gewonnen hebben. Daar hebben we met zijn allen ons best voor gedaan, zowel Onderlingen als centrale organisatie. We mogen dan ook best trots zijn op Univé. En uiteraard op de vele klanten die hun positieve ervaring ten behoeve van dit onderzoek hebben willen doorgeven!’ (Bron: internetsite Unive)
Geef een reactie