Beschikbaarheid en beloftes nakomen belangrijke factoren voor consument Een panel van 2.500 willekeurige klanten heeft Univé – net als in 2009 – verkozen tot klantvriendelijkste verzekeraar. Dat blijkt uit een recent onderzoek van MarketResponse. Vooral de beschikbaarheid voor de klant en het nakomen van afspraken sprongen er positief uit.
Landal GreenParks werd eerste met een score van 8,55. Univé eindigde met een score van 8,24 als zesde. Daarmee is ze de enige financiële dienstverlener in de top10 van meest klantvriendelijke bedrijven. Univé: “We zijn er trots op dat we andermaal tot klantvriendelijkste financiële dienstverlener van Nederland benoemd zijn. Vooral omdat de klant dit vindt. Ik denk inderdaad dat bereikbaarheid, betrouwbare producten met een betaalbare premie en het nakomen van afspraken belangrijk zijn. Dat in combinatie met herkenning door onze sponsoractiviteiten en lokale betrokkenheid versterkt het goede gevoel van mensen bij Univé.”
“We staan echt midden in de samenleving” De verkiezing richt zich op positieve klantervaringen. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid – ook in het onderzoek – bepalen, zijn volgens de consument het tijdig oplossen van fouten, een goede bereikbaarheid, het nakomen van beloftes, flexibiliteit en het ontvangen van relevante informatie. Univé: “Dat we als financiële instelling zo hoog geëindigd zijn, is ook bijzonder. De beleving van klanten is immers bij vakantieparken en supermarkten heel anders dan bij verzekeraars. Juist daarom hebben we het heel goed gedaan. We staan dus echt midden in de samenleving.” (Bron: Persbericht Unive)
Geef een reactie