Univé en Veilig Verkeer Nederland (VVN), specialist op het terrein van verkeersonderwijs op de basisschool, zetten zich gezamenlijk in om de verkeersveiligheid van kinderen in Nederland te vergroten.
De partners maken daarbij gebruik van Victor Veilig, een waarschuwingspop die automobilisten attent maakt op spelende kinderen. Doel van de samenwerking is verkeersveiligheid op straat en in de buurt van spelende kinderen te vergroten.
Victor Veilig is een opvallend kunststof mannetje van ongeveer 80 centimeter hoog met een vlaggetje in zijn hand. Kinderen kunnen Victor makkelijk meenemen en bij hun speelgebied aan de weg zetten. Ook peuterspeelzalen, buitenschoolse opvang en basisscholen kunnen Victor Veilig bij de ingang plaatsen. Zo worden automobilisten gewaarschuwd dat er spelende of schoolgaande kinderen in de buurt zijn. Het idee voor Victor Veilig komt oorspronkelijk uit Amerika. Twee moeders hebben de pop naar Nederland gehaald nadat zij in hun directe omgeving een verkeersongeval meemaakten waarbij een kind betrokken was. Al snel werd het hen te veel werk en nu verspreidt Step2.nl het mannetje door Noordwest-Europa.
“Uit cijfers van het Openbaar Ministerie blijkt dat het aantal jeugdige verkeersslachtoffers al enkele jaren gestaag daalt. Toch kwamen er in 2009 nog steeds 24 kinderen van 14 jaar en jonger om het leven. Dat zijn er nog steeds 24 te veel”, aldus Hans Lamb, commercieel manager van Univé. “Met deze actie willen we opnieuw benadrukken hoe belangrijk het is om voorzichtig te zijn in het verkeer op plekken waar kinderen spelen.”
Tijdens de actieperiode verstrekt Univé gratis Victor Veilig-poppen aan nieuwe en bestaande klanten met een Univé Autoverzekering. Daarnaast krijgen de klanten gratis een jaar lang een kennismakingslidmaatschap van VVN. De actie loopt van 1 februari tot 1 april 2011. Voor meer informatie over de Victor Veilig-actie van Univé en VVN en de actievoorwaarden, zie www.unive.nl/victorveilig. (Bron: Persbericht Uvit)
Geef een reactie