De stichting Geldbelangen laat weten dat het aantal aanmeldingen van DSB klanten voor compensatie van de woekerpolis achterblijft bij de verwachtingen. Veel minder klanten en oud-klanten hebben zich met de claim gemeld bij de stichting. De groep klanten en oud-klanten wordt dan ook opgeroepen om zich alsnog te melden via de speciale website. https://www.dsbcompensatie.nl/. Op deze site staat aangegeven dat het gerechtshof in Amsterdam de WCAM regeling van 4 november 2014 bindend heeft verklaard. Wil je als klant met deze regeling meedoen, moet je wel uiterlijk 8 november 2015 aangemeld zijn. Aanmelden kan via de website.
Weinig aanmeldingen Aegon Woekerpolis cliam
Ook ConsumentenClaim heeft te maken met weinig aanmeldingen ten aanzien van de zaak met Aegon. Ook hier is het aantal ontvangen aanmeldingen ruim achtergebleven ten aanzien van de verwachte aantallen. Bij het traject met de Aegon woekerpolissen kun je nog aanmelden na 16 augustus maar bij de DSB woekerpolissen sluit de inschrijving rond 8 november. Bij het DSB proces kun je na de sluitingsdatum niet meer meedoen laat Geldbelangen weten.
Geldbelang is van mening dat Aegon haar oud-kanten proactief moet benaderen om de woekerpolissen aan te pakken. Aegon komt met een reactie dat het liever geen post stuurt naar een adres waarvan het niet zeker is of de oud-klant daar nog wel woonachtig is. De stichting ziet deze reactie als een bevestiging dat de verzekeraars het op hun beloop willen laten. Zolang mogelijk procederen en het proces rekken. De consumenten zullen dan niet meer bekend zijn bij de consumenten en mogelijk al volledig vergeten. Geldbelangen roept de verzekeraars op om in dialoog te gaan met de consumenten om gezamenlijk langslepende processen te voorkomen. En met passende oplossingen te komen.
Geef een reactie