Verzekeraar Nationale Nederlanden verkoopt haar verzekeringen via de tussenpersonen maar ook via het internet. Om haar tussenpersonen tegemoet te komen heeft de verzekeraar bekend gemaakt dat de premie voor de tussenpersoon 7% lager is. Dit in vergelijking tot de premie dir voor dezelfde verzekering wordt gevraagd op het internet of telefoon. Nationale Nederlanden past dit model als eerste toe op de woonverzekeringen. De tussenpersoon kan dus de concurrentie aangaan met het directe kanaal van de verzekeraar met een premie verschil van 7% op de netto premie. Helaas is de assurantieprovisie nog niet meegenomen. Ook zal de tussenpersoon bij verkoop van de verzekering geen provisie ontvangen. Voor de nieuwe polissen zal de verzekeraar geen poliskosten en/of administratie kosten in rekening brengen. Verder zijn de verzekeringen dagelijks opzegbaar. Ben benieuwd hoe de consument reageert op dit nieuwsbericht. Zullen zij de druk zetten op de tussenpersoon om een groot deel weg te geven aan korting richting de consument. Wat blijft er dus precies over van de ruimte die Nationale Nederlanden nu biedt. Nationale Nederlanden zelf gaat ervan uit dat het de tussenpersonen juist veel ruimte geeft om de verzekeringen te verkopen. Nationale Nederlanden biedt de tussenpersoon wel de gemakken aan van het extranet. Via deze dienst kunnen de verzekeringen verkocht worden. Dan zal Nationale Nederlanden zorgen voor de verdere afhandeling. De verzekeraar zal de polis en polisvoorwaarden sturen naar de klanten.
Geef een reactie