Van alle online berichtgeving over verzekeraars het afgelopen half jaar zijn de berichten over OHRA het meest positief. Dat blijkt uit een analyse van Buzzcapture. Het onderzoeksbureau beoordeelde ruim een half miljoen online berichten op hun inhoud. De banken ASN en Triodos vullen plaats 1 en 2 in. OHRA volgt op de derde plaats: berichten over de verzekeraar zijn in 72% van de gevallen positief. Vooral dankzij de bereikbaarheid op Twitter en de ‘Bom in Eend’-commercial scoort OHRA zo goed.
In de ‘Bom in Eend’-campagne presenteerde de verzekeraar haar nieuwe merkbelofte ‘Direct geregeld’, waarbij duidelijke taal, accuraat handelen en snelle service centraal staan. OHRA wil zo laten zien hoe verzekeren moet zijn: klanten direct helpen wanneer het nodig is, zodat ze meteen weten waar ze aan toe aan zijn. De verzekeraar ontving vorige maand nog de RAB Radio Awards Publieksprijs voor hun radiocommercial. De TV-reclame is momenteel nog in de race voor de Gouden Loeki 2011.
Klanttevredenheid Naast de campagne was ook klanttevredenheid een populair onderwerp. OHRA zag zelf de tevredenheid onder klanten over haar producten en service het afgelopen jaar sterk toenemen. Dit bleek onder meer uit het jaarlijkse InCompany 100 Klanttevredenheidonderzoek over het Nederlandse bedrijfsleven, waar de verzekeraar dit jaar de tweede positie behaalde.
Ook komend jaar blijft OHRA zich vol inzetten op de tevredenheid van en service naar haar klanten. Fleur Dujardin, commercieel directeur bij OHRA: “Naast een hoge klanttevredenheid laat ook de publieke waardering zien dat onze nieuwe manier van werken consumenten aanspreekt. Onze online bereikbaarheid speelt hier een hele belangrijke rol. Vooral via Twitter kunnen wij onze verzekerden goed, maar vooral snel helpen. Mensen hebben behoefte aan een verzekeraar die zaken direct regelt en vinden dit terug bij OHRA. We gaan er daarom alles aan doen om ‘Direct geregeld’ nog verder in te bedden in onze organisatie om zo de klanttevredenheid nog verder te verbeteren.” (Bron: Persbericht Ohra)
Geef een reactie