De contactcentermedewerkers van OHRA hebben zaterdagavond 12 november de Nationale CQ Test 2011 gewonnen. Onder leiding van presentator Eddy Zoëy streden dertig contactcenter teams om deze landelijke titel. Hierbij draait alles om het hoogste Contact Quotiënt (CQ): wie kan het beste contact leggen met klanten en deze klantrelatie onderhouden. De medewerkers werden getest op hun vaardigheden op het gebied van etiquette, analytisch vermogen, escalatie en klanttevredenheid. Het team van OHRA presteerde op alle vier de thema’s het beste en mag zich het komende jaar het beste contactcenter team van Nederland noemen. Ook Contact Center manager Cindy de Bont haalde in haar categorie (hoger management) de hoogste score.
Ruim 900 contactcentermedewerkers van andere bekende bedrijven (onder wie uitgevers, banken en energieleveranciers) streden gisteravond in Endemol Studio’s Amsterdam om de felbegeerde titel. De Nationale CQ Test werd dit jaar voor het eerst door Randstad en onder leiding van Brancheorganisatie Klantenservice Federatie (KSF) georganiseerd. Het team van OHRA behaalde in deze eerste editie het hoogste Contact Quotiënt en liet hiermee concurrenten binnen en buiten haar verzekeringsbranche ver achter zich.
Direct geregeld OHRA is trots op de prestaties van haar medewerkers. De verzekeraar introduceerde deze zomer haar nieuwe merkbelofte ‘Direct geregeld’. Met deze belofte wil OHRA laten zien hoe verzekeren moet zijn: klanten direct helpen wanneer het nodig is, zodat ze meteen weten waar ze aan toe aan zijn.
Het directe contact tussen medewerkers en klanten speelt hierin een zeer belangrijke rol, volgens Fleur Dujardin, commercieel directeur van OHRA. “Wij hebben dit jaar grote sprongen gemaakt met onze dienstverlening. Eerder bleek dit al uit de tevredenheid van onze klanten. Dat onze medewerkers de Nationale CQ Test hebben gewonnen, is het beste bewijs van onze super service!”, aldus Dujardin.
Contact Quotiënt: contact met klanten Bij de Nationale CQ-test draait het allemaal om contact leggen met klanten en deze klantrelaties onderhouden. Het Contact Quotiënt (CQ) staat voor de vaardigheden waar een klantcontactprofessional van nu aan moet voldoen. Het evenement voor vakgenoten is bedoeld om een positieve impuls te geven aan de functie van contactcentermedewerker en hen trots te laten zijn op hun vak. (Bron: Persbericht OHRA)
Geef een reactie