Het was een beetje langs me heen gegaan. Maar dan zie je op het internet opeens een ander logo van Independer. Een verandering waarbij het logo meer kleur heeft gekregen. Voorheen zagen we alleen de paarse en witte kleuren. Nu heeft het logo van Independer een nieuw fris uiterlijk gekregen waarbij ook de kleuren blauw, geel en rood zijn toegevoegd.
Als je op de site van Indepener.nl kijkt zie je op het blog van de vergelijkingssite meer uitleg over het nieuwe logo. Met de toevoeging van de extra kleuren wil de organisatie meer de veelzijdigheid laten zien. De paarse kubus maakt nog steeds deel uit van het logo. Deze paarse kleur wordt nu mooi gecombineerd met de nieuwe kleuren. Ook is gekozen voor een ander lettertype waar in de tekst Independer staat. Van dit nieuwe font geeft de organisatie aan dat het een stevige lettertype is met een zachte kant. Bij de tekst is de toevoeging .nl komen vervallen. Merkmanager
Karlijn Moll heeft een blog bijgehouden waarin uitleg wordt gegeven over het nieuwe logo en de gebruikte kleuren. Op dit moment zijn er elf afleveringen geschreven.
Naast het nieuwe logo zien we op de site van Independer ook een nieuwe tagline “haalt het beste in verzekeraars naar boven”. Deze tagline hoor je ook weer terug in de reclamecampagnes die je nu af en toe op televisie voorbij ziet komen. Zie voor meer informatie over dit nieuwe logo ook de site van Independer zelf.
kritikaster zegt
Inderdaad een heel interessante en unieke open serie over de Independer-huisstijl/identiteit van Marlijn Moll. Zelden krijg je zoveel informatie en al helemaal niet uit de verzekeringsbranche.. De openheid van werken en denken bij Independer zal hiermede bewust gedemonstreerd worden.
De headline van de redactie is echter incompleet…..want, ik lees op de Independerwebsite dat ze zich bezighouden met: verzekeringen, bankproducten, gezondheidszorg, maar ook met goede doelen.
Waarom Independer zèlf de ondertitel gebruikt, dat ze meer uit verzekeraars halen, is mij dan ook weer niet helemaal duidelijk!