Het was me niet echt goed opgevallen. Maar Nationale Nederlanden heeft sinds 1 juni van dit jaar een nieuwe logo. Nog steeds met de bekende oranje kleuren en zwarte letters, maar toch anders. Dit logo heeft de verzekeraar doorgevoerd op al haar communicatiemiddelen en op de kantoorpanden.
NN laat weten dat hiermee het Nationale Nederlanden logo in Nederland in lijn is gebracht met het wereldwijde NN merk. Dus voor alle activiteiten van de NN Group. De merknaam wordt ook gevoerd in Spanje en Polen. In andere landen worden de activiteiten ontplooid onder de naam NN en de vermogensbeheeractiviteiten NN Investment Partners.
Veranderingen nieuw logo Nationale Nederlanden
Op haar site geeft Nationale Nederlanden een korte uitleg over de veranderingen aan het logo. Het nieuwe logo combineert het verleden, heden en de toekomst. De kenmerkende ‘N’ en de kleur oranje zijn gebleven. Maar het logo heeft nu een meer ronde vorm en is daarmee onderscheidend en ook toepasbaar in alle communicatie.
Nationale Nederlanden laat weten dat de verandering van het logo kost efficiënt wordt doorgevoerd. Dit komt erop neer dat niet alles met het oude logo direct vernietigd wordt. Aangegeven is dat de klanten in de komende periode nog brieven, folders, e-mails en ander merkuitingen kunnen ontvangen welke nog voorzien zijn van het oude logo.
Geef een reactie