Afgelopen donderdag was de Emerce EFnancials dag. Deze werd gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Een van de sprekers was Felix Tenniglo. Over zijn verzekeraar InShared. Daar werd een enthousiast en volledig verhaal verteld. Hierbij ging Felix in op de vele vragen die uit het publiek kwamen. Later op de dag op dezelfde locatie zou Felix weer de show stelen met InShared. Namelijk op die locatie werden ook de winnaars van de Accenture Innovation Awards uitgenodigd. In de rubriek Financial Services pakte InShared opnieuw de eerste plaats. Ook vorig jaar wist de verzekeraar al in de prijzen te vallen bij de Financial Marketing Awards. Dus het verhaal InShared is nog steeds hot en is door de vakjury beloond en verkozen tot het beste innovatieve concept. Eerder die dag had Felix al aangegeven dat ze de ambitie hebben om te blijven vernieuwen en dat we nog meer konden verwachten van de verzekeraar. Met het winnen van de innovatie award kreeg InShared de bijhorende Blauwe Tulp uitgereikt en 30.000 euro aam mediawaarde. Dit laatste is beschikbaar gesteld dor Banking Review en Emerce. Het concept van InShared om de klant centraal te stellen wordt sterk gewaardeerd, De klant weet al heel snel of hij wel of niet een verzekering krijgt aangeboden. Het hele proces van aanvragen tot en met het beheren van de verzekerings portefeuille verloopt online. Maar in geval van nood kan de klant ook contact opnemen met een call center. Daarvoor maakt de verzekeraar gebruik van de diensten van EuroCross. Deze vergaand automatisering was mede mogelijk door een sterk verzekeringsconcept alsmede door het feit dat de verzekeraar van scratch begonnen is en dus geen verouderde computer systemen en processen in de lucht hoeft te houden. En de klant profiteert hiervan. Alles wat niet wordt uitgekeerd aan schade en de vooraf vastgestelde kosten vloeit terug naar de verzekerden. Daarmee geeft InShared een mooie invulling aan de kreet “We All Benefit”. Wat niet door de verzekerden wordt geclaimd, wordt weer gedeeld. Hebben we hiermee een zelf regulerende community te pakken. Waarbij de klanten zelf elkaar gaan wijzen op het claim gedrag en preventie? Dit laatst wordt door InShared zeer gestimuleerd. Met aantoonbare preventie maatregelen worden punten gespaard die meetellen in het uitkeren van het beschikbare geld op het eind van het verzekeringsjaar.
Geef een reactie