InShared heeft minder schade hoeven uit te keren dan de verzekeraar gereserveerd had. Verzekerden die geen schade hebben geclaimd, krijgen daarom deze maand 8% overwinst uitgekeerd. Een bedrag dat bijna gelijk is aan één maand premie. InShared is trots dat het samen helpen voorkomen van schade zijn vruchten afwerpt. ‘We vinden het een compliment aan onze klanten waard dat zij zich met succes hebben ingezet om schade te voorkomen. Dat we 8% overwinst kunnen uitkeren is voor ons hét bewijs dat het nieuwe verzekeren werkt. Het stimuleren en gebruiken van preventieve middelen, zorgt structureel voor minder schade,’ legt Felix Tenniglo uit, directeur van InShared.
Meer gereserveerd dan geclaimd Steeds meer mensen kiezen voor InShared omdat het de enige verzekeraar is die overwinsten gegarandeerd terugbetaalt aan klanten en daarin transparant is. De verzekeraar heeft slechts 20% van het totaal ingekomen premiebedrag nodig voor de eigen bedrijfsvoering. De overige 80% reserveert InShared voor het uitbetalen van schade. Alles wat niet aan schade hoeft te worden uitgekeerd, ontvangen klanten contant terug in de vorm van de jaarbeloning. Elk kwartaal kunnen alle klanten online zien wat de verzekeraar aan schade gereserveerd heeft en wat er daadwerkelijk wordt uitgekeerd.
Preventieve maatregelen verhogen aandeel in overwinst Klanten kunnen hun aandeel in de overwinst verhogen door zelf preventieve maatregelen te nemen om schade te voorkomen, zoals het installeren van rookmelders in huis, parkeersensoren op de auto of een alarmsysteem thuis. Voor het treffen van deze maatregelen kent InShared haar klanten beloningspunten toe, die tot een hogere jaarbeloning kunnen leiden. (Bron: Persbericht InShared)
Geef een reactie