Verzekeraar InShared maakt vandaag bekend dat het als eerste verzekeraar de schadeclaims volledig digitaal wil verwerken. Van begin tot aan het eind. Het gaat hierbij om de eenvoudige schadeclaims. InShared geeft aan dat dit ongeveer 60% van alle schadegevallen zijn. Door deze vergaande digitalisering moet het afhandelen van de claims sneller gaan. Maar daarbij moet het ook gemakkelijker worden en wil Inshared volledige transparantie bieden.
Met behulp van de online schadehulp wil de verzekeraar de ergernissen bij het indienden van de schadeclaims wegnemen. Het moet eenvoudiger worden voor de verzekerden. Ook verwacht InShared met deze digitalisering aanzienlijk te kunnen besparen op de schadekosten. Bij veel verzekeraars kun je al digitaal de claims indienen. Maar de afhandeling van schadeclaims is vaak nog mensenwerk. Dit neemt veel tijd in beslag en maakt het proces ook duurder. Eenvoudigere zaken moet volledig geautomatiseerd afgehandeld kunnen worden bij Inshared. Moeilijke en/of complexe schadegevallen zullen nog door menselijke ondersteuning worden afgehandeld
Digitale schadehulp getest
InShared heeft een jaar gedaan over de ontwikkeling van de digitale schadehulp. Deze is geheel in eigen beheer ontwikkeld. Deze applicatie wordt vanaf 13 juni 2014 officieel ingevoerd. In de maand voorafgaand aan deze introductie is de applicatie al door een duizendtal klanten getest. Felix Tenniglo, directeur InShared, geeft aan dat de eerste reactie boven verwachting zijn. De grote ergernissen ten aanzien van de snelheid van afhandelen van de claims is nu verleden tijd. Hij benadrukt dat de klant niet bang hoeft te zijn dat de complexe zaken ook digitaal worden afgehandeld. Bij claims voor brand en letselschade blijft persoonlijke ondersteuning erg belangrijk.
Ben benieuwd hoe de andere verzekeraars zullen reageren op deze stap van Inshared.
Geef een reactie