FBTO is gestart met een initiatief Onderling.nl. Hierbij vraagt de verzekeraar aan de consumenten wat zij zouden doen als ze in de schoenen van de verzekeraar zouden staan. Zouden ze de geclaimde schade uitkeren of zich toch aan de polisvoorwaarden houden. De consument kan nu beslissen. Uitkeren of niet? Of moeten de polisvoorwaarden worden aangepast? Voor dit initiatief heeft FBTO de site www.onderling.nl in het leven geroepen. Op deze site worden echte verzekerings cases getoond waarover de consumenten kunnen beslissen. Daarbij gaat het zowel om schadeclaims als stellingen waarop je kan reageren. En ook hier geldt dat de meeste stemmen gelden. Iedereen wordt dus uitgedaagd om aan te geven wat je zou doen als je de verzekeraar was. FBTO geeft aan dat de mening van de consumenten zal worden gerespecteerd. Mocht de verzekeraar in het verleden hebben besloten om niet uit te keren in een case en het publiek besluit anders. Dan zal FBTO alsnog de schade gaan vergoeden. Ook kan het zijn dat de verzekeraar op basis van de verkregen informatie van de consument besluit om het verzekeringsproduct bij te stellen. De cases die op de site worden aangeboden zijn echte cases die zijn geanonimiseerd. Het is ook mogelijk om als consument een case voor te dragen voor dit Onderling platform. De verzekeraar zal geen gegevens publiceren die kunnen leiden naar een individu of specifieke schadeclaim. FBTO heeft deze dienstverlening in de markt gezet om nog beter invulling te kunnen geven in het verbeteren van dienstverlening en verzekeringsproducten. Daarin is de dialoog met de klant erg belangrijk.
Je bent hier: Home / Verzekeringen Nieuws en Acties / FBTO vraagt consumenten wat zij zouden doen met verzekeren
Geef een reactie