Verzekeraar Ditzo introduceert een nieuwe manier van schademelden. Het einde van het papieren schadeformulieren. Niet langer meer het onhandige gedoe van een formulier invullen op de motorkap of het dak van de auto? Verzekerden van Ditzo kunnen nu de schademelden via de WhatsApp. Ook het invullen van zogenoemde ingewikkelde vragenlijsten kun je bij Ditzo digitaal doen. En het mooie van de WhatsApp oplossing is dat de Ditzo verzekerden binnen een half uur een reactie krijgen op de schademelding. Ditzo geeft aan dat in de meeste gevallen de verzekerden of de reparatiebedrijven meestal in een week een betaling o de rekening ontvangen.
Eerste met WhatsApp schademelden?
Verzekeraar Ditzo geeft in haar persbericht aan dat het de eerste verzekeraar is dat het populaire chat-programma WhatsApp inzet om haar klanten nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn. En in deze stap vervolgens het schadeformulier overslaan. Het invullen van een schadeformulier is vaak tijdrovend en niet altijd even gemakkelijk. Vooral bij de kleine autoschade als parkeerschade een steentje tegen de ruit. Na het invullen van het oude schadeformulier moest deze alsnog in gescand worden of met de post verstuurd worden. Extra stappen die veel extra tijd vragen en de snelheid van afhandelen van de autoschade niet positief beïnvloeden. Deze extra handelingen die ook extra kosten met zich meebrengen zijn bij het WhatsApp schademelden niet meer nodig.
Geen tekeningen meer op schadeformulier
Op het papieren schadeformulier moet je altijd een tekening van de situatie maken. Dit wordt meestal als erg lastig ervaren. En na het plaatsen van de pijlen op je eigen tekening is het vaak niet meer echt duidelijk voor iemand die er niet bij was.
Miriam Martinus, adjunct-directeur bij Ditzo, laat weten dat je nu kunt volstaan met het maken van minimaal drie foto’s met je mobiel. Deze foto’s kun je via de WhatsApp applicatie opsturen naar Ditzo. De tekeningetjes zijn niet meer nodig. Een foto van bijvoorbeeld een stormschade op het dak is vaak veel duidelijker dan de stukken tekst en schetsen die op een formulier worden weergegeven.
Handige bijkomstigheid bij het schademelden via de WhatsApp is dat de verzekerden meteen het adres krijgen van de dichtstbijzijnde schadehersteller. Deze kan op een kaartje getoond worden. Je hoeft dus op een vreemde locatie niet langer te zoeken.
WhatsApp schademelden (nog) niet bij meerdere partijen
Ditzo geeft in het persbericht aan dat het WhatsApp schademelden nog niet gebruikt kan worden bij schade in het verkeer waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. In deze gevallen moet het oude schadeformulier worden ingevuld. Dat heeft te maken met de juridische afwikkeling. Ditzo geeft aan wel te zoeken naar een mooie oplossing voor deze situaties. Klanten van Ditzo kunnen in deze gevallen al wel via WhatsApp een foto van het schadeformulier sturen. Dit versnelt het proces van schade afhandelen.
Geef een reactie