Verzekeraar Ditzo laat via een persbericht weten dat het € 307.650,- doneert aan onderzoek hart- en vaatziekten bij vrouwen. Dit is het resultaat van de actie “De Hartstocht” die Ditzo heeft gelanceerd. De afgelopen zeven weken heeft Ditzo een blauw pluchen hart door de Wereld laten gaan. Dit hart heeft ruim 29.000 kilometer afgelegd om geld in te zamelen voor onderzoek naar de fatale aandoeningen bij vrouwen. De laatst meters heeft het hart afgelegd in de All You Need is Love bus.
Blauwe pluchen hart met GPS
Het blauwe pluchen hart was voorzien van een GPS tracker. Zodat op een eenvoudige manier kon worden gevolgd welke route het hart zou afleggen. Maar vooral hoeveel kilometer. Want verzekeraar Ditzo zou € 10,00 per afgelegde kilometer doneren. Ook hebben selfies en filmpjes met het pluchen hart die op Social Media werden gedeeld ook geld opgeleverd. Zorgverzekeraar Menzis heeft het bedrag van Ditzo € 307.650,- aangevuld met € 10.000,-. Een mooie extra donatie voor het goede doel.
Washington tot Nijmegen
Het Blauwe hart heeft veel kilometers afgelegd en is op verschillende plaatsen geweest. Ditzo zag het hart in Washington, Kitzbühel maar ook bij de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Veel van de kilometers heeft het hart per trein afgelegd. Maar natuurlijk ook in het vliegtuig. Honderden Nederlanders hebben aan deze actie meegedaan laat Ditzo weten. Waaronder ook bekende Nederlanders als Johnny de Mol, Gerard Joling en Gordon, Carlo Boszhart, Daphne Deckers en Heleen van Royen.
Opbrengst naar de Hartstichting
De eindstand van de actie is online bekend gemaakt door Mannenharten acteur Manuel Broekman. Ditzo stelt met de gift van € 307.650,- opnieuw een deel van haar marketingbudget beschikbaar om de zorg te verbeteren. De opbrengst gaat naar de Hartstichting. Het geld zal volgens het persbericht volledig geïnvesteerd worden in onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.
Lees meer over deze actie op de site van Ditzo.
Geef een reactie