Vandaag toch wel een verrassend bericht op de site van het Assurantie Magazine. De aankondiging dat Delta Lloyd gaat stoppen met de internetlabels iZio en Nationale. Het is niet zo dat de verzekeraar stop met internet als distributie kanaal. Het besluit is echter gevallen om het aantal labels te beperken. Daarbij komt de focus van het bedrijf te liggen op de merken ABN Amro verzekeringen, Delta Loyd en Ohra. De online verkoop via Ohra wordt dus onverminderd doorgezet. Doelstelling is om de merken iZio en Nationale voor het eind van het jaar uit de markt te hebben gehaald. Hiermee heeft het label iZio een kort bestaan gehad. Met een introductie in 2008 valt dus al vrij snel het doek. Via dit label werden verzekeringsbundels aangeboden die vooral gericht waren op jongeren. Denk dat op korte termijn Delta Lloyd niet de enige verzekeraar zal zijn die orde schept in het aantal labels dat wordt gevoerd. Ook andere verzekeraars hebben verschillende internetlabels in de markt gezet. Deze labels zijn vaak onderling sterk concurrerend. Wanneer verschillende internetlabels van een verzekeraar niet meer echt onderscheidend zijn, heeft een gevarieerd aanbod geen toegevoegde waarde meer. Het kan natuurlijk ook zijn dat Delta Lloyd met het afbouwen van een aantal labels juist ruimte maakt voor de introductie of aankoop van een andere internet verzekeraar.
Geef een reactie